معماری

انجام پایان نامه معماری (تمام گرایش‌ها) - پروپوزال معماری - انجام پایان نامه شهرسازی (تمام گرایش‌ها) - طراحی پلان و نقشه

معماری

انجام پایان نامه معماری (تمام گرایش‌ها) - پروپوزال معماری - انجام پایان نامه شهرسازی (تمام گرایش‌ها) - طراحی پلان و نقشه

  • ۰
  • ۰

مکان های سوم دارای چند کارکرد هستند که برای اشخاص و جمع هایی که از آنها استفاده می کنند، حائز اهمیت می باشند. در زیر به برخی از این موارد اشاره می گردد:

  1. مکان های سوم کمک می نمایند تا اهل محل با یکدیگر اتحاد داشته باشند: در جاهایی که مکان های سوم وجود ندارند، ما مردمی را می یابیم که برای سال ها در مجاورت یکدیگر زندگی کرده بدون اینکه همدیگر را بشناسند.
  2. مکان های سوم به عنوان دروازه های ورود برای بازدیدکنندگان و کنج های تازه برای اهل محل عمل می نمایند. برای ساکنین جدید محل، آنها شرایط الزم جهت آشنایی سریع و یادگیری مکان هایی که نیاز دارند و اینکه اهل محل به چه صورت عمل می کنند، را فراهم می کنند.
  3. مکان های سوم به قشربندی می پردازند: در عین اینکه مکان های سوم تلاش می کنند که رابطه افراد را افزایش دهند، مکان هایی نیز هستند که در آنها افراد با عالیق ویژه مشترک، یکدیگر را پیدا می کنند. در مکان های سوم موزیسین های آماتور، دوستداران شعر، مشتاقان تیراندازی، ماهیگیری و ... به هم معرفی شده و بازار محلی علایق خود را می یابند.
  4. مکان های سوم می توانند باعث ایجاد ارتباط و تعامل بین جوانان و افراد بزرگسال گردند. این روزها گذران وقت با پدر و مادرها برای فرزندان کاهش پیدا کرده است، همانطور که این وقت گذرانی با دیگر افراد بزرگسال نیز کم شده است. وجود چنین مکان هایی باعث ارتباط بیشتر بین این دو گروه و گذران وقت با یکدیگر خواهد بود.
  5. مکان های سوم در مراقبت از همسایگی ها کمک می کنند: مردمی که مکان های سوم را اداره می کنند، ناظرین اجتماعی هستند. آنها تقریباً همه افراد محل را می شناسند و به اعتقاد جین جیکوبز، چشمانی هستند که از کودکان محل محافظت نموده و به مشتریان محلی خود توجه می کنند.
  6. مکان های سوم مباحثات سیاسی را پرورش می دهند. از مسافرخانه های جمعی گرفته تا مغازه های قدیمی، مکان های سوم به صورت تاریخی به عنوان محل های تجمع برای بحث ها و مناظرات سیاسی، خدمت رسانی کرده اند. در این مکان ها سواد سیاسی مردم افزایش پیدا کرده و راجع به مسائل مختلف با یکدیگر به بحث و گفتگو می پردازند. راجع به اینکه چه کسانی در کابینه ریاست جمهوری خدمت رسانی می کنند، چه کسانی قانونگذار محلی هستند و بسیاری مسائل دیگر.
  7. مکان های سوم به کاهش هزینه های زندگی کمک می کنند: وقتی که افراد به طور منظم در این مکان ها حضور می یابند، کم کم به یکدیگر علاقه پیدا کرده و وقتی که دیگران را دوست داشته باشند، تمایل نشان می دهند که برای آنها کاری انجام دهند.
  8. مکان های سوم محل تفریح و سرگرمی هستند. سرگرمی توسط خود مردم به وجود می آید. روابط و فعالیت پایدار و با تداوم، گفتگویی است که به طور کاملاً متنوع احساسی، جدی، با بذله گویی، آموزنده و احمقانه باشد. در این شرایط مردم برای یکدیگر بسیار عزیز و دوست داشتنی خواهند شد طوریکه تداوم ارتباطشان تضمین خواهد شد.
  9. مکان های سوم دوستی را به ما هدیه می دهند. نه الزاماً دوستانی خارق العاده، بهترین و مادام العمر اما دوستان زیادی با تعداد دفعات مالقات متعدد. لطف بزرگ برای این دوستی ها چیزی با عنوان مکان بی طرف یا بستر خنثی است که مکان سوم بهترین شکل آن را ارائه می دهد. در مکان های بی طرف، مردم از التزام به میهمان و میزبان بودن اجتناب کرده و به سادگی از بودن در کنار یکدیگر لذت می برند. آنها می آیند و می روند بدون اینکه برنامه ریزی خاصی انجام دهند و یا در معذوریات قرار داشته باشند و این یک فرم بسیار آسان از معاشرت انسانی است.
  10.  مکان های سوم برای افراد بازنشسته مهم هستند. آنها وسیله ای برای تداوم تماس با دیگران و لذت بردن از زندگی جمعی را فراهم می کنند. جوان ها و فعالین به مسن تر ها و افراد سالخورده و همکاری آنها که همواره برای جامعه انجام داده اند، نیاز دارند. اما مسن تر ها نیز به این اجتماعات و تجمع پذیری ها نیاز بسیاری دارند. (Oldenburg, 1996, 7-10).
  • ۹۸/۰۸/۱۳
  • David Behzadi

مکان سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی